کلینیک زخم

درمان بواسیر با فوتوكوآگلاسیون

برای درمان بواسیر یا همان هموروئید های داخلی با اندازه كوچك تا متوسط روش فوتوكوآگلاسیون بسیار مفید است. در این روش درمان، کاهش خونرسانی به بافت یا توده بواسیری، موجب مرگ بواسیر شده و پاکه بواسیر کوچک می شود. در فرایند کار، متخصص لیزر با استفاده از دستگاهی مخصوص، پرتو قوی از نور تولید شده را به سمت توده بواسیری می تاباند و گرمای حاصل از این اشعه، منجر به تخریب گلوبول های قرمز و قطع جریان خون بواسیر یا همان هموروئید می گردد. در مواردی که بواسیر داخلی کوچک باشد جراحان بعد از درمان خانگی، درمان انعقادی یا فوتوكوآگلاسیون بواسیر با اشعه را ترجیح می دهند.
چرا بواسیر به وجود می آید و راه درمان آن چیست؟
آنچه در این مقاله می خوانید:

فوتوكوآگلاسیون بواسیر چگونه است؟

در استفاده از روش فوتوكوآگلاسیون بواسیر با اشعه و در هر بار استفاده فقط امکان درمان یک بافت هموروئیدی وجود خواهد داشت. بواسیر های دیگر معمولا در فواصل ده تا چهارده روز بعد درمان می شوند. این کار، به صورت لیزر کم توان یا جریان الکتریکی نیز انجام می گردد. البته لیزر هموروئید با لیزر پرتوان دی اکسید کربن به طور همزمان انجام می شود و تمام انواع هموروئید و دیگر بیماری های مقعد را می توان در یک جلسه درمان کرد.

درمان بواسیر با روش فوتوكوآگلاسیون با اشعه توسط پزشک متخصص انجام می شود و در طول لیزر درمانی احتمالا احساس گرما کنید. پس از طی مراحل درمانی نیز، ممکن است شما احساس پر بودن در قسمت پایین شکم کنید و یا شاید نیاز به حرکت روده و یا دفع داشته باشید. هفت تا ده روز بعد از عمل فوتوكوآگلاسیون بواسیر با اشعه دقیقا زمانی که بافت بواسیری از کار می افتد، بیمار از ناحیه مقعد، خونریزی می کند؛ خونریزی معمولاً کم است و با گذشت زمان خود به خود از بین می رود.

نوبت دهی در کوتاه ترین زمان برای درمان بواسیر (هموروئید)

جهت اطلاع از هزینه ها و نوبت دهی سریع با مشاوران کلینیک زخم (دکتر ثابت) تماس بگیرید.

مراقبت های بعد از عمل فوتوكوآگلاسیون بواسیر با اشعه

از مسکن های خفیف استفاده کنید و تا چند روز پس از عمل، به مدت پانزده دقیقه در یک وان با کمی آب گرم بنشینید تا باعث کاهش درد شما گردد.

حتما بخوانید  از کجا بفهمیم بواسیر داخلی داریم؟

برای کاهش احتمال خونریزی بعد از روش درمان بواسیر با اشعه مادون قرمز به مدت چهار تا پنج روز قبل و بعد از انعقاد اشعه از مصرف آسپیرین و سایر داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی مادون قرمز خودداری کنید.

پزشکان توصیه می کنند برای اطمینان از حرکات روده بزرگ از نرم کننده های مدفوع حاوی فیبر استفاده کنید. هنگام حرکات روده و دفع به ناحیه مقعد خود فشار وارد نکنید زیرا احتمال بازگشت بواسیر وجود دارد.

آیا روش فوتوكوآگلاسیون بواسیر با اشعه برای درمان بواسیر قطعی است؟

روش درمان بواسیر با اشعه ممکن است معمولا برای تعداد بسیار کمی از افراد جواب نخواهد داد. معمولا هر ده نفر نه نفر نیاز به جراحی پیدا می کنند. در این صورت توصیه می گردد که روش جراحی هموروئید با لیزر پرتوان استفاده شود‌.

میزان موفقیت عمل فوتوكوآگلاسیون بواسیر با اشعه

درمان با روش درمان انعقادی بواسیر یا همان فوتوكوآگلاسیون بواسیر با اشعه تا حد زیادی به تخصص جراح و توان شما در ایجاد تغییر در عادات عادی روده بستگی دارد که چگونه و با رعایت چه مواردی عبور مدفوع از روده بزرگ را آسانتر کنید. متاسفانه همه جراحان توانایی یا امکانات لازم برای انجام فوتوكوآگلاسیون بواسیر با اشعه را ندارند. این امر به شما کمک می کند بتوانید تصمیم بگیرید کدام روش را برای درمان بواسیر انتخاب کنید.

از متخصص جراحی خود نظر خواهی بگوید. برتری لیزر کم توان نسبت به سایر روش های درمانی بواسیر اثبات نشده است. به طور کل مشخص نیست تا چه حد این روش در درمان بواسیر تاثیر گذار است. مراحل استفاده از لیزر طولانی بوده و امکان آسیب به بافت های کناری همواره وجود دارد.

حتما بخوانید  چه چیزهایی برای بواسیر ضرر دارد؟
ارسال عکس ها از طریق شماره واتساپ زیر امکان پذیر است.
دکتر بابک ثابت
دکتر بابک ثابت

دکتر بابک ثابت متخصص جراحی عمومی - نظرات و اینستاگرام دکتر بابک ثابت - آدرس مطب و شماره تماس دکتر ثابت برای نوبت دهی - وبسایت تخصصی دکتر بابک ثابت

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم

برای اطلاع از هزینه عمل ها و مشاوره با پزشک در مورد:

1- درمان کیست مویی

2- درمان فیستول

3- درمان بواسیر

4- درمان زگیل

5- درمان میخچه

👇با شماره دکتر ثابت تماس بگیرید.👇