کلینیک زخم

مزایا و معایب لیزر شقاق

وقتی در انتهای روده زخم ایجاد شود شقاق یا همان فیشر ایجاد می شود. این زخم های آزاردهنده ترک خوردگی های سطحی تا عمیق به وجود هستند که معمولا درد و سوزش شدیدی دارند. این ترک خوردگی ها زمانی به وجود می آید که سیستمی که دفع مدفوع را کنترل می کند ناچار می شود، فعالیت خود را افزایش دهد. این امر همان زور زدن در هنگام دفع مدفوع است. با این افزایش فعالیت، سیاهرگ ها قادر نیستند به پوست و مخاط مقعد خون رسانی کنند. بنابراین در ناحیه مقعد زخم و خون ریزی به وجود می آید. روش های درمانی مختلفی برای از بین بردن آن وجود دارد اما ما در این مبحث مزایا و معایب لیزر شقاق را بررسی می کنیم.
مزایا و معایب لیزر شقاق در تهران
آنچه در این مقاله می خوانید:

هر چه بیشتر یبوست ادامه پیدا کند و طولانی تر شود بیماری شقاق حاد تر می شود. با این روند بیمار مجبور است که برای دفع مدفوع به خود فشار بیاورد. علاوه بر یبوست، اسهال و التهاب روده نیز از دیگر باعث ایجاد شقاق می شوند. این بیماری می تواند از نوزادان تا افراد مسن را آزار دهد و محدود به یک گروه سنی خاصی نیست.

نوبت دهی در کوتاه ترین زمان برای درمان فیستول

جهت اطلاع از هزینه ها و نوبت دهی سریع با مشاوران کلینیک زخم (دکتر ثابت) تماس بگیرید.

برخی از مردم شقاق را با هموروئید اشتباه می گیرند و هنگامی که در مقعد خود درد احساس کرده و خونریزی مشاهده می کنند فور می کنند که هموروئید است. تفاوت خونریزی در بیماری هموروئید و شقاق این است که بیمار مبتلا به هموروئید، در هنگام دفع مدفوع، خون را فقط بر روی دستمال توالت می بیند، اما بیمار شقافی در هنگام دفع، خون را بر روی کاسه توالت و مدفوع می بیند. متاسفانه در فرهنگ ما به علت خجالت کاذب، بیمارانی که مشکلات مقعدی دارند خیلی دیر به متخصص جراحی مراجعه می کنند و همین امر می تواند موجب طولانی تر شدن دوره درمان و یا حاد شدن مشکل شود.

روش های زیادی برای درمان فیشر یا شقاق مقعد وجود دارد. در مراحل اولیه بیماری به راحتی و بدون درد مفرط می شود آن را درمان کرد. لازم به ذکر است که نباید بدون مشورت با پزشک اقدام به مصرف دارو و کرم های مختلف کنیم. هنگامی که بیماری حاد تر و زخم ها عمیق تر می گردند، به اصطلاح در دوره به وجود آمدن شقاق مزمن، پزشک چاره ای جز جراحی نخواهد داشت. البته جراحی به روش قدیمی که با استفاده از تیغ جراحی و بستری شدن در بیمارستان همراه است، گاهی ایجاد ترس و هراس بیمار را به دنبال دارد اما با روش مدرن لیزر درمانی می تواند فیشر یا شقاق مقعد را سریع و به طور کامل از بین ببرد.

حتما بخوانید  تفاوت بواسیر و فیستول

مزایای لیزر شقاق

در دهه گذشته مطالعات زیادی بر روی مزایا و معایب لیزر شقاق انجام شده است. در یکی از این تحقیقات کلینیکی، بر روی تمام بیمارانی شقاق دارند، لیزر شقاق صورت گرفت. نتایج این تحقیق نشان می داد که بعد از لیزر بیماران درد بسیار کم تری داشتند و مقعد کاملا درمان شده بود و بیماران دیگر نیازی به درمان بیشتر و یا استفاده از روش های دیگر نداشتند. زیرا لیزر درمانی یک درمان ساده، بدون درد و تیغ جراحی است. همچنین درصد بالایی از بیمارانی که از این روش برای درمان فیشر خود استفاده کرده اند از آن راضی هستند. این روش به عنوان روشی عالی برای درمان فیشر مقعدی نام برده می شود.

ارسال عکس ها از طریق شماره واتساپ زیر امکان پذیر است.

عوارض و معایب لیزر شقاق

هر کدام از روش های درمانی به تناسب مزایایی که دارد می تواند معایبی هر چند محدود داشته باشد. از جمله معایب لیزر شقاق قیمت نسبتا بالای آن است. اگر متخصص جراحی مهارت و تجربه لازم را ندتشته باشد، احتمال آسیب به فرد به وجود می آید و بافت های سالم مقعد نیز دچار بیماری شوند. بنابراین باید به پزشک متخصص لیزر شقاق حرفه ای مراجعه کنید. البته با مقایسه مزایا و معایب لیزر شقاق متوجه می شویم که این بیماری عوارض بسیار کمی دارد و هیچ چیز حتی قیمت بالای آن نمی تواند مانعی بر راه سلامتی ما باشد.

اطلاعات تکمیلی مزایا و معایب لیزر شقاق
مزایا بدون درد و خونریزی، بدون پانسمان، دوران نقاهت کوتاه
معایب لیزر شقاق قیمت بالا لیزر، نیاز به لیزر توسط فردی متخصص
دکتر بابک ثابت
دکتر بابک ثابت

دکتر بابک ثابت متخصص جراحی عمومی - نظرات و اینستاگرام دکتر بابک ثابت - آدرس مطب و شماره تماس دکتر ثابت برای نوبت دهی - وبسایت تخصصی دکتر بابک ثابت

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم

برای اطلاع از هزینه عمل ها و مشاوره با پزشک در مورد:

1- درمان کیست مویی

2- درمان فیستول

3- درمان بواسیر

4- درمان زگیل

5- درمان میخچه

👇با شماره دکتر ثابت تماس بگیرید.👇