کلینیک زخم

لیزر زگیل (درمان زگیل تناسلی با لیزر)

زگیل یا verrucs نوعی غده گوشتی است که می‌تواند روی تمام نقاط بدن از جمله روی دست و پا، گردن، صورت و اطراف پلک و... به وجود بیاید در واقع زگیل نوعی تومور کوچک و زبر است که انواع مختلفی دارد و به شکل تاول سفت، گل کلم و... به وجود می‌آید. زگیل‌ها می‌توانند از طریق تماس پوستی، استفاده از وسایل شخصی دیگران مانند حوله، رابطه جنسی و... از شخصی به شخص دیگر منتقل شوند بنابراین رعایت نکات بهداشتی در جلوگیری از ایجاد زگیل نقش اساسی دارد. اگرچه زگیل‌ها اغلب زایده‌های بدون درد هستند اما ظاهر خوشایندی ندارند خصوصا اگر در تعداد بالا بر روی پوست ایجاد شوند به همین دلیل برای اغلب افراد داشتن زگیل بر روی پوست بسیار آزاردهنده است خصوصا اگر در نواحی چشمگیر مانند روی صورت، اطراف گردن و... ایجاد شوند.
درمان زگیل تناسلی با لیزر
آنچه در این مقاله می خوانید:

از گذشته تا کنون روش‌های بسیار مختلفی در طب سنتی و مدرن برای از بین بردن زگیل‌ها وجود داشته است اما درمان زگیل به روش لیزر از پرطرفدارترین روش‌های درمانی است و در ادامه این مطلب مفصلا به لیزر زگیل خواهیم پرداخت.

درمان زگیل به روش لیزر

روش‌های مختلفی از جمله داروهای مخصوص موضعی، فریز کردن ایمونوتراپی، ژل، پچ، جراحی، ترکیبات و روش‌های سنتی و… برای از بین بردن زگیل‌های مختلف وجود دارد اما در حال حاضر درمان زگیل به روش لیزر بسیار محبوب و کاربردی است.
در این روش پزشک از اشعه لیزر برای سوزاندن بافت زگیل و عروق خونی آن استفاده کرده تا زگیل بطور کامل از بین برود و امکان بازگشت مجدد آن وجود نداشته باشد.

پزشکان اغلب از لیزر کاریوتراپی برای از بین بردن انواع زگیل استفاده می‌کنند و کاریوتراپی عموما بیشتر از روش‌های دیگر می‌تواند ملانوسیت‌های زگیل را تخریب کند و اگر پزشک از کاریوتراپی ناکافی استفاده کند ممکن است زگیل حلقوی شکل در پی داشته و درمان را با مشکل رو به رو کند.

لیزر جزء بهترین و سریع‌ترین روش‌ها برای خلاصی از دست انواع زگیل است و پس از حذف پاپیلوم یا زگیل به کمک لیزر ممکن است در محل زگیل و بر روی پوست فرورفتگی‌های کوچکی ایجاد شود که جای نگرانی نیست چرا که پس از مدتی به خودی خود از بین می‌روند.

انواع لیزر برای درمان زگیل

لیزرهای مختلفی برای درمان انواع لیزر مورد استفاده قرار می‌گیرد که تشخیص نوع مناسب آن برای درمان زگیل به عهده پزشک است و در ادامه به انواع لیزر مناسب برای از بین بردن زگیل اشاره خواهیم کرد.

حتما بخوانید  درماتیت چیست؟

لیزر دی اکسید کربن یا لیزر co2

لیزر دی اکسید کربن را پزشک معمولا برای از بین بردن زگیل‌های زیر ناخن و اطراف ناخون استفاده می‌کند و لیزر دی اکسید کربن بسیار بدون درد و بی‌عارضه است اما در صورت کم تجربه بودن پزشک ممکن است همراه با مقداری درد و خونریزی باشد.

لیزر رنگینه‌ای پالسی یا لیزر PDL

این نوع لیزر بطور معمول برای از بین بردن زگیل‌های ناحیه صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد و لیزر رنگینه‌ای پالسی بدون عارضه و ناراحتی است و حتما باید به کمک پزشک متخصص پوست صورت بگیرد.

لیزر گارنت ایتریم آلومینیوم یا لیزر YAG

لیزر گارنت ایتریم آلومینیوم یا همان لیزر YAG زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که زگیل در نواحی حساس و کوچک ایجاد شده باشد و عموما درد و خونریزی به دنبال ندارد البته از این نوع لیزر به هیچ عنوان برای از بین بردن زگیل‌های روی صورت نباید استفاده شود.

لیزر الکتروکواگلاسیون

این نوع لیزر نیز یکی از لیزرهای مرسوم برای از بین بردن زگیل است که در آن پزشک از جریان برق پرفرکانس برای حذف لیزر استفاده می‌کند و این نوع روش ممکن است با مقداری درد همراه باشد و بنابراین پزشک پیش از انجام لیزر از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند.

در این نوع لیزر مقداری کمی از برای بررسی بافت‌شناسی برداشته شده و زخم ایجاد شده در عرض یک هفته بهبود پیدا خواهد کرد اما ممکن است رد آن باقی بماند بنابراین از این روش برای از بین بردن زگیل نواحی حساس مانند زگیل صورت مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

حتما بخوانید  فرق زگیل و میخچه

مزایای استفاده از لیزر برای از بین بردن زگیل

در میان داروهای موضعی، استفاده از جراحی، روش‌های مانند فریز کردن و… درمان زگیل به روش لیزر مزایای خاص خود را دارد به همین دلیل این روش امروزه بسیار پرطرفدار است و مزایای لیزر کردن انواع زگیل به شرح زیر است.

  1. لیزر کردن زگیل یکی از قطعی‌ترین روش‌های از بین بردن زگیل است که درصد موفقیت آن بسیار بالا است.
  2. به دلیل سوزاندن عروق زگیل و اطراف آن احتمال بازگشت زگیل در ناحیه مورد نظر بسیار ضعیف است.
  3. انواع مختلفی از لیزر برای از بین بردن انواع زگیل وجود دارد.
  4. از بین بردن زگیل به کمک لیزر حداقل عوارض را در پی دارد.
  5. انواع مختلف لیزر زگیل معمولا بدون درد، جراحت و خونریزی هستند.
  6. پس از حذف زگیل به کمک لیزر بسیار راحت است.
  7. برخلاف بسیاری از روش‌های دیگر از بین بردن زگیل به کمک لیزر در کوتاه‌ترین زمان ممکن و تنها در یک جلسه قابل انجام است.
ارسال عکس ها از طریق شماره واتساپ زیر امکان پذیر است.

هزینه لیزر کردن زگیل

یکی از دغدغه‌های افرادی که بر روی پوست خود زگیل دارند مسئله هزینه زگیل است اما هزینه زگیل تابع فاکتورهای مختلفی است از این رو نمی‌توان یک هزینه واحد و ثابت را برای درمان زگیل به کمک لیزر عنوان کرد چرا که بسته به نوع لیزر مورد استفاده، نوع و حساسیت زگیل، تعداد زگیل‌ها، پزشک و کلینیک موردنظر و… متغییر است.

اما در مجموع با توجه به کارآمد بودن این روش درمانی و از بین رفتن کل زگیل‌ها تنها در یک جلسه و داشتن حداقل هزینه‌های جانبی مانند خرید دارو، مراقبت‌های دوران نقاهت و… در مجموع هزینه از بین بردن زگیل به روش لیزر بسیار مقرون‌ به صرفه است.

حتما بخوانید  زگیل چیست؟

لیزر زگیل، بهترین روش درمانی

اگر شما هم جزء افرادی هستید که تعدادی زگیل بر روی پوست نواحی مختلف خود داشته و از وجود آن‌ها رنج می‌برید و طی کردن پروسه‌های درمانی زمان‌بر برای شما ممکن نیست بهترین روش درمانی برای حذف دائم و قطعی انواع زگیل پوستی استفاده از لیزر است.

با این روش شما می‌توانید تعداد بسیار زیادی زگیل ریز و درشت در انواع مختلف و در نواحی مختلف بدن را لیزر کرده و تنها با یک جلسه و صرف هزینه بسیار مناسب از زگیل‌های خود خلاص شوید.

دکتر بابک ثابت
دکتر بابک ثابت

دکتر بابک ثابت متخصص جراحی عمومی - نظرات و اینستاگرام دکتر بابک ثابت - آدرس مطب و شماره تماس دکتر ثابت برای نوبت دهی - وبسایت تخصصی دکتر بابک ثابت

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم

برای اطلاع از هزینه عمل ها و مشاوره با پزشک در مورد:

1- درمان کیست مویی

2- درمان فیستول

3- درمان بواسیر

4- درمان زگیل

5- درمان میخچه

👇با شماره دکتر ثابت تماس بگیرید.👇