کلینیک زخم

متخصص میخچه پا

آنچه در این مقاله می خوانید:

متخصص میخچه پا ابتدا بیمار را معاینه کرده، سپس روش درمان مناسب را انتخاب می‌کند. زیرا میخچه در قسمت‌های گوناگون بدن ایجاد می‌شود و علل مختلفی دارد. شایع‌ترین نوع میخچه، میخچه پا است که در اثر اصطکاک و فشار به وجود می‌آید.

میخچه بر اساس رنگ پوست، می‌تواند شکل ظاهری متفاوتی داشته باشد و دارای رنگ‌های سفید، قهوه‌ای یا طوسی باشد. معمولا میخچه دست و پا، حالتی برجسته دارد و در صورت لمس دردناک است.

برای درمان میخچه، ابتدا باید بدانید که میخچه چیست و سپس با روش‌های درمان آن آشنا شوید. جهت درمان میخچه می‌توان از روش‌های خانگی، دارویی، گیاهی و طب سنتی استفاده نمود، اما در صورت عدم درمان بایستی به پزشک متخصص میخچه پا مراجعه کرد. دکتر میخچه پا پس از معاینه بیمار، در مورد روند درمان صحبت کرده و فرد را در جریان نحوه از بین بردن میخچه قرار می دهد.

برای درمان میخچه به چه دکتری مراجعه کنیم؟

میخچه نوعی ضایعه پوستی است که برای محافظت از لایه‌های زیرین پوست در اثر فشار به وجود می‌آید. اگر درمان خانگی و گیاهی برای این زائده پوستی کارساز نباشد و لمس آن با درد همراه باشد، بایستی برای درمان به پزشک مراجعه کرد.

اما برای درمان میخچه به کدام دکتر باید مراجعه کرد؟ متخصص میخچه پا بهترین گزینه برای درمان میخچه پا و دست است. چرا که با روند درمان آشنا بوده و پس از معاینه، روش درمان مناسب را انتخاب می‌کند. البته بهترین روش درمان میخچه، لیزر میخچه می‌باشد که روشی قطعی محسوب می‌شود.

دکتر بابک ثابت از جمله متخصصان مجرب و با تجربه در شهر تهران است که به درمان میخچه، با استفاده از تجهیزات پیشرفته می‌پردازد و انواع ضایعه پوستی را برطرف می‌کند. بنابراین بهترین راه برای رفع میخچه مراجعه به متخصص میخچه پا می‌باشد.

حتما بخوانید  عوارض میخچه
اطلاعات تکمیلی متخصص میخچه پا
📌انواع میخچه پا سفت، میخچه پا نرم، میخچه پا فیبروزی، میخچه پا بذری، میخچه پا عروقی
💎عوارض درد هنگام راه رفتن، پوسته پوسته شدن، خارش، عفونت، آرتروز سپتیک، استئومیلیت، بورسیت
⭐دلایل کفش نامناسب، تعریق زیاد پا، فعالیت های سنگین، افزایش سن، حالت غیر طبیعی استخوان پا
👤 بهترین متخصص دکتر ثابت
✔بهترین روش درمان درمان خانگی، دارویی، لیزر درمانی، عمل جراحی

متخصص میخچه پا از چه روش درمانی استفاده می‌کند؟

انواع میخچه شامل میخچه پا، دست، سر و صورت می‌شود، اما بیشترین ناحیه ابتلا به این ضایعه پا است. کفش‌های نامناسب و بالا رفتن سن، از دلایل شایع برای ابتلا به میخچه در پا هستند. معمولا میخچه‌ها دانه‌های بی ضرر بر روی پا می‌باشند و در موارد استثنا پرخطر بوده و منجر به عفونت و زخم‌های پوستی می‌شوند.

دانه‌های ریز میخچه با روش‌های خانگی و گیاهی برطرف می‌شوند. اما در صورتی که میخچه پا دارای درد و عفونت باشد، بایستی برای درمان به متخصص میخچه ی پا مراجعه کرد. از آنجایی که لیزر درمانی بهترین روش درمان می‌باشد، دکتر متخصص از این روش برای برداشتن میخچه استفاده می‌کند.

نظرات بیماران بعد از عمل لیزر با دکتر ثابت

برای مشاهده ویدیوهای عمل و نظرات بیماران بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دکتر بابک ثابت

افرادی که دچار اختلالات عصبی هستند و گردش خون ضعیف دارند، باید میخچه را مشکلی جدی دانسته و هر چه سریع‌تر برای درمان اقدام کنند. اگر میخچه ریشه دار بوده و عمیق باشد، لیزر درمانی پاسخگو نبوده و دکتر میخچه پا از جراحی برای حذف میخچه استفاده خواهد کرد. در حالت کلی روش‌های درمان میخچه پا شامل موارد زیر می‌شود:

  • درمان خانگی و گیاهی
  • برداشتن و رفع پوست اضافه
  • درمان دارویی
  • لیزر درمانی
  • عمل جراحی
حتما بخوانید  لیزر میخچه - درمان میخچه پا با لیزر در تهران

راهکارهای متخصص میخچه پا برای پیشگیری از میخچه

برای جلوگیری از بروز میخچه پا، بایستی از کفش‌های استاندارد و راحتی استفاده نمود. چرا که کفش‌های نامناسب و تنگ به پوست پا فشار آورده و باعث ایجاد میخچه می‌شوند.

علاوه بر کفش‌های راحتی، بایستی نظافت پا را رعایت کرده و از عرق کردن پا در کفش جلوگیری کرد. زیرا یکی از عوامل بروز میخچه پا، اصطکاک است و اگر پا در کفش عرق کند، اصطکاک ایجاد شده و میخچه به وجود می‌آید.

افرادی که دارای اختلالاتی مانند انحراف شست و انگشت چکشی هستند، امکان دارد در صورت رعایت این راهکارها باز هم دچار میخچه پا شوند. پای این افراد دارای فرم غیر طبیعی است که مستعد ایجاد میخچه پا می‌باشد. این افراد بایستی در صورت مشاهده میخچه بر روی پا نزد پزشک متخصص برای درمان بروند.

نحوه درمان میخچه توسط متخصص میخچه پا

اگر درمان خانگی میخچه پا بی تاثیر باشد، متخصص میخچه پا از چاقوی مخصوص پزشکی برای برداشتن پوست اضافی استفاده می‌کند. البته این روش درمان، تنها در صورتی کارساز است که میخچه کوچک بوده و عمقی نداشته باشد.

در صورتی که میخچه پا ریشه دار بوده و عمیق باشد، دکتر میخچه پا از دارو برای درمان استفاده می‌کند. داروهایی که حاوی ایسیلیک هستند تا حد زیادی پوست اضافی پا را از بین می‌برند.

از آنجایی که میخچه پا دارای انواع مختلفی است، امکان دارد با دارو درمانی نیز برطرف نشود. در این مواقع پزشک میخچه پا از لیزر درمانی برای درمان قطعی میخچه ی پا استفاده خواهد کرد. عمل جراحی میخچه پا تنها در برخی از موارد که نیاز به اصلاح ساختار استخوان وجود دارد، استفاده می‌شود.

حتما بخوانید  فرق زگیل و میخچه

برای مشاوره تخصصی با آقای دکتر ثابت و اطلاع از روش های درمانی تماس بگیرید.

جمع بندی برای متخصص میخچه پا

امروزه روش‌های بسیاری برای درمان میخچه پا وجود دارد. میخچه یک بیماری شایع در بین مردم است و به شدت رواج دارد. در صورت ابتلا به میخچه پا اصلا نگران نباشید، زیرا این ضایعه پوستی بی خطر بوده و با روش‌های درمانی ساده برطرف می‌شود.

اما افرادی که مبتلا به بیماری‌های خاص هستند، بایستی روش‌های درمانی خانگی و گیاهی را کنار بگذارند. این افراد باید به متخصص میخچه پا مراجعه کرده و سریعا تحت درمان قرار بگیرند.

کلینیک زخم یکی از مراکز معتبر برای درمان بیماری‌های پوستی از جمله میخچه پا است. کلینیک زخم و لیزر نور دارای متخصصان مجرب برای درمان بیماران است و از پیشرفته‌ترین تجهیزات برای درمان استفاده می‌کند. تنها کافیست برای معاینه و درمان با شماره تلفن‌های 09027009876 و 09027003842 تماس گرفته و نوبت رزرو کنید.

پرسش‌های پرتکرار

میخچه پا چگونه تشخیص داده می‌شود؟

متخصص میخچه پا ابتدا به معاینه فرد پرداخته و سپس درباره عادات، کار و نوع کفش‌هایی که می‌پوشد، سوالاتی می‌پرسد. سپس با تشخیص زائده به درمان آن می‌پردازد. البته اگر دکتر میخچه پا احتمال مشکل استخوان‌های پا را بدهد از رادیولوژی برای تشخیص دقیق‌تر استفاده می‌کند.

چه موقع باید برای درمان میخچه پا به پزشک مراجعه کرد؟

در صورتی که میخچه پا دارای درد و عفونت باشد، بایستی برای درمان آن به پزشک متخصص میخچه پا مراجعه کرد تا ضایعه پوستی با لیزر درمانی یا جراحی برطرف شود.

منبع: https://www.practo.com/consult/corns-on-foot-which-doctor-shall-i-contact-for-removal-of-corn-it-is-getting-pain-day-by-day-what-care-shall-i-take/q

دکتر بابک ثابت
دکتر بابک ثابت

دکتر بابک ثابت متخصص جراحی عمومی - نظرات و اینستاگرام دکتر بابک ثابت - آدرس مطب و شماره تماس دکتر ثابت برای نوبت دهی - وبسایت تخصصی دکتر بابک ثابت

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم

برای اطلاع از هزینه عمل ها و مشاوره با پزشک در مورد:

1- درمان کیست مویی

2- درمان فیستول

3- درمان بواسیر

4- درمان زگیل

5- درمان میخچه

👇با شماره دکتر ثابت تماس بگیرید.👇