کلینیک زخم

درمان میخچه با محلول و قطره

چسب یا قطره میخچه
آنچه در این مقاله می خوانید:

برای درمان میخچه می‌توان از محلول و قطره مخصوص، استفاده کرد که طریقه مصرف آن ملزم به رعایت نکاتی است. محلول و قطره میخچه حاوی اسید سالیسیلیک هستند که این ماده قوی به بهبود میخچه کمک بسیاری می‌کند. البته توجه داشته باشید در دوران شیردهی و بارداری نباید از این محلول استفاده کرد. برای درمان میخچه از چسب مخصوص و یا راه‌های مدرنی مانند لیزر میخچه هم می‌توانید استفاده کنید.

چسب میخچه بهتر است یا قطره میخچه

برای درمان میخچه هم از چسب مخصوص و هم از قطره می‌توان استفاده کرد. چسب میخچه دارای موادی مانند قطره اسید سالیسیلیک و اوره است که باعث تحریک پوست و تخلیه آن از لایه بالایی می‌شود. این چسب برای افرادی که پوست حساس‌تر و ضخیم‌تر دارند بسیار مناسب است. البته برای درمان میخچه می‌توانید از قطره هم استفاده کنید که شامل موادی مانند اسید سالیسیلیک و لاکتیک است که باعث تسریع در پوسته‌ریزی و سست شدن بافت پوست می‌شود.

قطره میخچه برای پوست‌های حساس‌تر و نازکتر مناسب است. اگر بخواهید چسب میخچه و قطره میخچه را از نظر اثربخشی مقایسه کنید می‌توان گفت که فرق آنچنانی ندارد و هر دو کارایی مشابهی دارند. اما بستگی به ویژگی پوست و نیاز شخص یکی از آن‌ها می‌توان برایتان مناسب‌تر باشد. برای استفاده هر دو مورد باید ابتدا پاها را خوب بشویید، بعد از آن چسب میخچه یا قطره میخچه را استفاده کنید.

دلیل انتخاب قطره میخچه برای درمان

قطره به دلیل داشتن موادی در ترکیباتش همچون: ال سیستئین، دکستروز، دی پنتنول، ویتامین ب 12 و… خواص ضد التهابی و آرام بخش دارد. موادی که در قطره خواص التهابی دارند از قبیل: دیکلوفناک، ایبوپروفن و فن ماک هستند که سبب تسریع در بهبود می‌شوند. خاصیت آرام بخشی قطره به دلیل وجود کامومیل و لاوندر است که به بافت‌های میخچه کمک می‌کند تا آرام شوند. این خواص موجود در قطره، برای کاهش علائم میخچه بسیار تاثیر گذار است. علاوه بر آن قطره می‌تواند، شامل ترکیبات گیاهی و دارویی باشد که هر کدام خواص ضد التهابی و ضد باکتریایی دارند.

برای مشاهده ویدیوهای عمل و نظرات بیماران بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دکتر بابک ثابت

طریقه مصرف قطره میخچه پا

برای استفاده از قطره میخچه باید ابتدا محل میخچه را خوب بشویید و بعد محلول را بزنید. اما دقت کنید که اگر محل میخچه لای انگشتان پا باشد، بهتر است به مدت 15 دقیقه پاها را در آب گرم قرار دهید. سپس به طور کامل خشک کنید و پس از آن چند قطره محلول ضد میخچه را با گوش پاک کن روی سطح میخچه بزنید.

توجه داشته باشید که تا خشک شدن کامل قطره صبر کنید. قطره زگیل و میخچه از موارد موثر و به صرفه‌ای است که بعد از چند بار مصرف به طور کامل ضایعه را برطرف می‌کند. محلول میخچه دارای اسید سالیسیلیک کمپاند است که دارای خاصیت کراتولیتیکی است و اسید لاکتیکی در این قطره وجود دارد که به آن اثر خورندگی می‌بخشد به دلیل وجود این خاصیت میخچه به مرور از بین می‌رود.

نکاتی در زمان استفاده از چسب میخچه باید توجه داشت

در استفاده مکرر از چسب میخچه باید مراقب عوارض احتمالی آن مثل زخم و عفونت پا باشید. زمانی که پس از مصرف چسب محل میخچه علاوه بر عدم بهبود، عود کند حتما به پزشک مراجعه کنید. زیرا ممکن است به علت فشار غیر طبیعی به پا آسیب وارد شده باشد. توجه داشته باشید برای افرادی هم استفاده از چسب میخچه مضر است مانند:

  • افرادی که بیماری‌های دیابتی دارند و دچار اختلال در گردش خون و مشکلات عروقی هستند
  • افرادی که پوستشان دارای التهاب، عفونت، قرمزی یا اگزما است
  • افرادی که دچار بیماری نوروپاتی محیطی هستند
حتما بخوانید  هزینه عمل میخچه

برای مشاوره تخصصی با آقای دکتر ثابت و اطلاع از روش های درمانی تماس بگیرید.

درمان قطعی میخچه

برای درمان قطعی می‌توان از محلول زگیل و میخچه استفاده کرد. علاوه بر آن می‌توان از چسب میخچه و ژل میخچه هم برای بهبود این نوع ضایعه استفاده کرد. می‌توان گفت که در‌مان قطعی میخچه پا، لیزر و یا عمل جراحی است اما هیچ تضمینی نیست که بعد از جراحی دوباره عود نکند.

دکتر بابک ثابت
دکتر بابک ثابت

دکتر بابک ثابت متخصص جراحی عمومی - نظرات و اینستاگرام دکتر بابک ثابت - آدرس مطب و شماره تماس دکتر ثابت برای نوبت دهی - وبسایت تخصصی دکتر بابک ثابت

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم

برای اطلاع از هزینه عمل ها و مشاوره با پزشک در مورد:

1- درمان کیست مویی

2- درمان فیستول

3- درمان بواسیر

4- درمان زگیل

5- درمان میخچه

👇با شماره دکتر ثابت تماس بگیرید.👇