کلینیک زخم

عوارض درمان نکردن کیست مویی

عوارض درمان نکردن کیست مویی چیست و اگر کیست مویی عمل نشود چه میشود؟ کیست مویی یا سینوس پیلونیدال (PNS) یکی از انواع بیماری های مقعدی است که باعث برگشت مو به داخل پوست و ایجاد عفونت می شود. کیست مویی در قسمت بالای باسن و در امتداد استخوان دنبالچه تا مقعد، ایجاد شده و سوراخ هایی روی پوست به وجود می آورد. اگر کیست مویی درمان نشود، این سوراخ ها و حفره ها بیشتر شده و باعث عفونت و بوی بد می شوند. سینوس مویی در اثر عواملی مانند اضافه وزن، نشستن طولانی مدت در یک مکان، تعریق زیاد و… رخ می دهد و علائمی مانند تب، سوزش، خارش و التهاب دارد.
عوارض درمان نکردن کیست مویی
آنچه در این مقاله می خوانید:

برخی از افراد با مشاهده کیست در ناحیه پایین کمر، به دلیل خجالت، ترس و نا آگاهی از مراجعه به پزشک و درمان آن، خودداری می کنند. برخی دیگر نیز تصور می کنند، بیماری هایی از این قبیل با روش های خانگی قابل درمان هستند و نیازمند مراجعه به پزشک نیستند.

در صورتی که روش های خانگی، زمان زیادی برای درمان می برند و این امر باعث عود بیماری می شود. سریع ترین راه برای تخلیه عفونت، لیزر کیست مویی است که هیچگونه عوارضی ندارد و در کمتر از یک ساعت، بیماری را درمان می کند.

عوارض کیست مویی

عوارض داشتن کیست مویی بسیار است و در صورت بی توجهی به درمان، فرآیند بهبود با اختلال مواجه می شود. هرچه سینوس پیلونیدال دیرتر درمان شود، عفونت گسترش یافته و بیماری پیچیده تر خواهد شد.

علاوه بر گسترش عفونت، درد های پایین کمر بیشتر شده، کیست دچار التهاب و تورم شدید می شود و آبسه های مکرر می زند. در صورتی که درمان به موقع، از درگیر شدن بافتهای سالم بدن جلوگیری می کند.

در برخی از موارد، علائم عفونت بیشتر شده و باعث تب و لرز، ضعف یا حالت تهوع می شود. این نشانه ها لزوما خطرناک نیستند، اما نمی توان طولانی مدت با این علائم زندگی کرد و بایستی برای درمان و تخلیه کیست اقدام نمود.

آیا سرطان پوست از عوارض درمان نکردن کیست مویی است؟

اگر برای مدت زمان طولانی هیچ اقدامی برای درمان کیست مویی انجام نشود، امکان بروز سرطان پوست وجود دارد. بنابراین سرطان عوارض عمل نکردن کیست مویی می‌باشد. در برخی از موارد گزارش شده که سینوس پیلونیدال نوعی سرطان که به کارسینوم سلول سنگفرشی معروف می باشد، ایجاد کرده است.

حتما بخوانید  علائم کیست مویی (سینوس پیلونیدال)

بافت های آسیب دیده در طولانی مدت، سرطانی شده و به قسمت های دیگر پوست سرایت می کنند و آن ها را درگیر می کنند. در این صورت روش های خانگی کیست مویی و دارو درمانی موثر نبوده و تنها راه درمان لیزر کیست مویی و عمل جراحی است.

لیزر درمانی به دلیل اینکه عمل سرپایی بوده و بدون درد و خونریزی انجام می شود، طرفداران بیشتری دارد. از آنجایی که دوره نقاهت کوتاهی داشته و عوارض خاصی نیز ندارد، بهترین روش درمان محسوب می شود.

خطرات کیست مویی در پایین کمر

عفونت یکی از شایع ترین عوارض کیست مویی بوده که موجب پیدایش آبسه های عفونی و دردناک می شود. زمانی که کیست مویی در پایین کمر عفونی می شود، شروع به تشکیل مایع بدبو می کند.

تا زمانی که کیست پیلونیدال عفونت نکند، تهدید جدی برای بدن بیمار ندارد، اما با این حال می تواند مشکلات ناخوشایندی به وجود آورده و بیمار را درگیر کند. احتمال اینکه آبسه پیلونیدال به خودی خود بترکد یا با آنتی بیوتیک درمان شود، وجود دارد؛ اما اغلب قطعی ترین و تنها راه درمان، عمل کیست مویی است.

ارسال عکس ها از طریق شماره واتساپ زیر امکان پذیر است.

درمان فوری برای جلوگیری از عوارض عمل نکردن کیست مویی چیست؟

برای پیشگیری از عوارض عمل نکردن کیست مویی، بایستی از لیزر درمانی استفاده نمود. لیزر موهای زائد نیز برای جلوگیری از بروز کیست مویی و عود بیماری مناسب هستند.

جهت تسکین درد، می توان از کمپرس گرم استفاده نمود، گرما به تخلیه چرک کمک می کند. لیزر کیست مویی نیز به طور کامل چرک ناحیه درگیر را تخلیه کرده و باعث بهبودی کامل بیمار می شود.

حتما بخوانید  تفاوت بواسیر و کیست مویی

درمان کیست مویی با لیزر در کمتر از یک ساعت انجام شده و بیمار در مدت 24 ساعت مرخص می شود. همچنین در مدت زمان خیلی کوتاه به زندگی روزمره خود بر می گردد. میزان عود بیماری پس از درمان با لیزر نیز نزدیک به صفر است.

کلینیک زخم و لیزر نور ارائه دهنده کلیه خدمات پزشکی در شاخه لیزر درمانی بوده و کلیه عمل ها را با پیشرفته ترین تجهیزات انجام می دهد. شما می توانید در صورت ابتلا به کیست مویی با ما تماس گرفته و جهت معاینه نوبت رزرو کنید.

عوارض عمل نکردن کیست مویی چیست؟

کیست مویی مزمن در صورتی که عمل نشود، منجر به آبسه و حفره‌های سینوسی می‌شود. آبسه نیز امکان دارد در صورت فشار بترکد و عفونت در ناحیه کیست پخش شود.

آیا درمان نکردن این بیماری مقعدی، موجب سرطان کیست مویی می شود؟

بله این بیماری مقعدی ممکن است باعث آسیب دیدگی بافت های ماهیچه ای باسن شود و عاملی بر سرطان کیست مویی باشد.

اطلاعات تکمیلی عوارض درمان نکردن کیست مویی
📌انواع کیست مویی کمر، کیست سر، صورت، واژن، زیربغل، دنبالچه
💎دلایل چاقی مزمن، موهای ضخیم و زمخت در بدن، لباس تنگ، افراد بین 20 تا 35، نشستن طولانی
⭐علائم تورم کیست، درد به هنگام نشتن، پوست قرمز، موهای بیرون زده از ضایعه
👤 بهترین کلینیک لیزر کیست مویی در تهران  کلینیک زخم
دکتر بابک ثابت
دکتر بابک ثابت

دکتر بابک ثابت متخصص جراحی عمومی - نظرات و اینستاگرام دکتر بابک ثابت - آدرس مطب و شماره تماس دکتر ثابت برای نوبت دهی - وبسایت تخصصی دکتر بابک ثابت

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم

برای اطلاع از هزینه عمل ها و مشاوره با پزشک در مورد:

1- درمان کیست مویی

2- درمان فیستول

3- درمان بواسیر

4- درمان زگیل

5- درمان میخچه

👇با شماره دکتر ثابت تماس بگیرید.👇