کیست مویی یک نوع بیماری مزمن است که معمولا در شکاف بین گلوتئال رخ می‌ دهد. این بیماری مزمن معمولا در مردانی که دارای رنگ پوست تیره و در بازه سنی ۲۰ تا ۴۰ سال قرار دارند مشاهده می‌ شود. عواملی از جمله تعریق بیش از حد، شکاف عمیق بین گلوتئال، موهای متراکم بدن و … می‌ توانند در شکل‌ گیری این کیست‌ های مویی اثرگذار باشند. درمان و لیزر کیست مویی می‌ تواند به این افراد کمک کند تا به‌ سرعت بتوانند کیست‌ های خود را از بین ببرند.

دقت داشته باشید که اگر کیست‌ های مویی درمان نشده و با استفاده از لیزر از بین نروند به علت روند طولانی و دشواری که برای بهبودی دارند ممکن است مشکلات بسیار زیادی را برای فرد به وجود آورده و باعث ناراحتی طولانی‌ مدت او شوند. در برخی از موارد وجود چنین کیستی در بدن حتی ممکن است باعث خجالت فرد نیز شود. به همین علت اکثر افراد به دنبال بهترین راهکارهای درمانی در این زمینه هستند. در ادامه کمی بیشتر درباره درمان این کیست صحبت خواهیم کرد.

کیست مویی و اهمیت درمان آن

کیست مویی یکی از اختلالات و بیماری‌ هایی است که در افرادی که رنگ پوست تیره‌ ای دارند اتفاق می‌ افتد و معمولا افراد در سنین بین ۲۰ تا ۴۰ سالگی دچار چنین بیماری می‌ شوند. این کیست مویی ممکن است درد بسیار زیادی را به همراه داشته باشد و مشکلات زیادی را نیز در زمان نشستن به فرد وارد کند. به همین علت اکثر افرادی که با چنین کیستی مواجه می‌ شوند به دنبال درمان و لیزر کیست مویی خود هستند. رایج‌ ترین نظریه‌ ای که درباره علت به‌ وجود آمدن این کیست وجود دارد گیر کردن مو در زیر پوست است.

زمانی که مو در زیر پوست گیر می‌ کند در واقع نیروهای وارد شدن در زمان نشستن و ایستادن باعث به‌ وجود آمدن برخی از حساسیت‌ های پوستی می‌ شوند. در ادامه با گذر زمان مشاهده خواهید کرد که توده‌ ای پر از چرک و مو در آن ناحیه ظاهر می‌ شود. این توده علاوه بر این‌ که ظاهر ناخوشایندی دارد می‌ تواند مشکلاتی از جمله درد را نیز به همراه داشته باشد. در برخی از اوقات شما می‌توانید حتی مشاهده کنید که نوعی چرک خونی و بدبو نیز از آن خارج می‌ شود. زمانی که این کیست با استفاده از روش‌ های رایج درمان نشود بیمار مجبور خواهد بود که از جراحی برای خارج‌ کردن این کیست استفاده کند.

روش‌های رایج برای درمان کیست مویی

درمان‌ های رایج و معمولی که برای کیست مویی وجود دارند شامل برداشتن ریشه‌ ای این کیست‌ ها است که با استفاده از تکنیک‌ های جراحی مختلف قابل انجام خواهد بود. معمولا درمان با استفاده از این روش‌ ها نیازمند اتاق‌ های بیهوشی است و در برخی از مواقع ممکن است بیهوشی موضعی صورت‌ گرفته و در برخی دیگر نیز از بیهوشی عمومی استفاده می‌ شود. پس از جراحی نیز معمولا بیمار باید حداقل برای مدت‌ زمان بین دو تا سه روز در بیمارستان بستری شود تا کاملا بهبود پیدا کند.

یک نکته بسیار مهم در خصوص درمان این نوع کیست‌ های مویی این است که با توجه‌ به ناحیه‌ ای از بدن که جراحی در آن انجام می‌ شود میزان عفونت به حدی بالاست که برخی از جراحان معمولا تمایل دارند زخم را با بخیه نبندند و با باز گذاشتن زخم‌ ها و ایجاد بافت گرانولاسیون آنها را ترمیم کنند. همین عامل نیز باعث می‌ شود تا روند بهبودی چندین ماه به طول بینجامد. به همین علت است که اکثر بیماران به دنبال راهکارهای درمانی هستند که بتوانند به شکل ساده‌تر و سریع‌ تری این مشکل را حل کنند.

درمان و لیزر کیست مویی می‌ تواند یک راهکار فوق‌ العاده برای حل این مشکل باشد که در ادامه درباره آن صحبت خواهیم کرد.

درمان کیست مویی با استفاده از لیزر

یکی از بهترین روش‌ هایی که برای درمان این کیست‌ ها وجود دارد و یک روش کم‌ تر تهاجمی نیز به شمار می‌ آید درمان و لیزر کیست مویی است که با استفاده از لیزر های مخصوص باعث فرسایش تدریجی کیست‌ های مویی شده و در نهایت آن را درمان می‌ کنند. معمولا لیزر هایی که در این زمینه مورد استفاده قرار می‌ گیرند دارای طول موج ۱۴۷۰ نانومتر هستند که پس از ایجاد برش‌ هایی در محل کیست آن را تخلیه کرده و پس از آن با وارد کردن فیبر لیزری عملیات ابلیشن را روی کیست مدنظر انجام می‌ دهند.

یکی از نکات بسیار مهمی که در اینجا باید به آن توجه داشت این است که این عمل تحت بی‌ حسی موضعی صورت‌ گرفته و در بیشتر مواقع نیز به‌ صورت سرپایی قابل انجام خواهد بود؛ بنابراین بیمار می‌ تواند بلافاصله پس از انجام عمل به خانه برود. استفاده از این روش برای درمان انواع کیست مویی می‌ تواند مزایای بسیار زیادی را نیز به همراه داشته باشد که در بخش بعدی به بررسی هریک از این مزایا می‌ پردازیم.

استفاده از لیزر برای درمان کیست مویی چه مزایای مهمی دارد؟

یکی از مهم‌ ترین مزایایی که درمان و لیزر کیست مویی به همراه دارد این است که شما می‌ توانید بلافاصله به منزل خود رفته و استراحت کنید. معمولا در این روش درد ناشی از عمل بسیار کم است و در دوران نقاهت شما درد چندان زیادی را تجربه نخواهید کرد و این نوع عمل نمی‌تواند باعث بروز مشکلات این‌ چنینی برای شما شود. از طرف دیگر نباید فراموش کرد که زخم ناشی از کیست که پس از عمل به وجود می‌ آید معمولا طی چند هفته به طور کامل بهبود پیدا می‌کند و دوران نقاهت شما نیز کوتاه خواهد بود.

اثربخشی این روش در مقایسه با روش‌ های مشابهی که در حال حاضر در دنیا وجود دارند بسیار بالاست و حتی می‌ توان اثربخشی آن را از روش‌ های جراحی نیز بالاتر دانست. از طرف دیگر استفاده از لیزر برای درمان کیست‌ های مویی از نظر زیبایی نیز بهتر خواهد بود و آثار چندان بدی را روی پوست بدن شما به جا نمی‌ گذارد. هزینه مناسب استفاده از این روش برای درمان کیست مویی نیز از دیگر مزایای بسیار مهم این روش به شمار می‌ آید.

نتیجه‌ گیری

کیست مویی یک نوع زائده بسیار دردناک است که روش‌های مختلفی از جمله جراحی برای درمان آن وجود دارد. اگر شما هم به دنبال درمان و لیزر کیست مویی خود هستید بدون شک استفاده از خدمات کلینیک تخصصی ما می‌تواند به رفع نیازهای شما در این حوزه کمک کند. ما در موسسه خود از متخصص‌ترین نیروهای درمانی، بهترین تجهیزات لیزری برای درمان کیست مویی و متنوع‌ترین خدمات درمانی بهره می‌بریم. از طرفی هزینه استفاده از خدمات ما نیز بسیار مناسب است که به کاهش هزینه‌های کلی شما کمک خواهد کرد.