کلینیک زخم

پیشگیری از کیست مویی

کیست مویی یا سینوس پیلونیدال (PNS) یک سوراخ در شکاف بالای باسن است که شامل مو و مواد چرکی می شود. اغلب سینوس مویی با التهاب، درد و بوی نامطبوع همراه است و زندگی فرد مبتلا را مختل می کند. علت بروز سینوس پیلونیدال عواملی مانند ژنتیک، اضافه وزن، عدم رعایت بهداشت شخصی، نشستن طولانی و… بوده که بعد از مدتی تشکیل عفونت و التهاب را در بافتهای اطراف می دهد. به همین خاطر باید با روش های پیشگیری از کیست مویی آشنا شده و از بروز آن جلوگیری کرد.
پیشگیری از کیست مویی
آنچه در این مقاله می خوانید:

چطور میشود از پیش آمدن کیست مویی جلوگیری کرد؟

در پاسخ به سوال چگونه از کیست مویی جلوگیری کنیم؟ باید گفت که علت کیست مویی هنوز به طور دقیق مشخص نیست، اما راه هایی وجود دارد که از ابتلا به سینوس پیلونیدال جلوگیری می کند که در ادامه این روش ها ذکر می شود:

۱- رعایت بهداشت برای پیشگیری از کیست مویی

حفظ بهداشت شخصی یکی از اصلی ترین عواملی است که به پیشگیری از بروز کیست مویی کمک می کند. برای این منظور، محل قرارگیری کیست مویی را با آب ولرم و صابون شستشو داده و سپس با یک حوله نرم منطقه مورد نظر را به خوبی خشک کنید.

سعی کنید مناطقی که ممکن است کیست به وجود آید را تمیز نگه داشته و روزانه دوش بگیرید. همچنین از صابون های آنتی باکتریال برای شستشو استفاده کنید تا منافذ پوست مسدود نشوند.

۲- پیشگیری از کیست مویی با رفع موهای زائد

موهای زائد یکی دیگر از عواملی است که باعث ایجاد کیست می شود، به همین خاطر لازم است که موهای زائد خود را بین ببرید. برای از بین بردن موهای زائد، از روش های صحیح شیو کردن یا لیزر دائمی موهای زائد استفاده کنید تا موهای ناحیه نشیمنگاه به طور قطعی از بین بروند.

نوبت دهی در کوتاه ترین زمان برای درمان کیست مویی

جهت اطلاع از هزینه ها و نوبت دهی سریع با مشاوران کلینیک زخم (دکتر ثابت) تماس بگیرید.

۳- تغییر شیوه نشستن برای پیشگیری از بروز کیست مویی

در صورتی که به دلایل مختلف مجبور هستید برای مدت طولانی در یک مکان بنشینید، مرتب تغییر پوزیشن داده یا هر یک ساعت چند قدم راه بروید. تغییر روش نشستن باعث می شود تا به باسن فشار وارد نشده و خطر ابتلا به سینوس کاهش یابد.

حتما بخوانید  نحوه تشخیص کیست مویی

۴- تغییر شیوه زندگی برای جلوگیری از سینوس مویی

تغییر شیوه زندگی نیز یکی از عوامل پیشگیری از ابتلا به سینوس پیلونیدال است. برای پیشگیری از کیست مویی بهتر است رژیم غذایی مناسب داشته و از خوردن غذاهای چرب جلوگیری کنید. همچنین ورزش منظم را در برنامه روزانه خود قرار داده و در صورت اضافه وزن، وزن خود را کاهش دهید.

افزایش وزن، شکاف بین باسن را بیشتر کرده و موجب تعریق بیشتر می شود، از همین رو خطر ابتلا به کیست مویی را بیشتر می کند. به همین خاطر بهتر است برای جلوگیری از ابتلا به بیماری وزن خود را کنترل کنید.

۵- استفاده از لباس های مناسب برای پیشگیری از کیست مویی

لباس های نخی و گشاد احتمال بروز بیماری را کاهش می دهند. بنابراین از پوشیدن لباس زیرهای تنگ و پلاستیکی پرهیز کنید، زیرا لباس های زیر نامرغوب در صورت عرق بدن، به پوست آسیب می زنند.

همچنین از پوشیدن شلوارهای تنگ نیز پرهیز کنید، چرا که باعث اصطکاک سطح پوست شده و خطر ابتلا به سینوس مویی را افزایش می دهد. لباس های گشاد کمتر دچار اصطکاک می شوند و از کیست مویی پیشگیری می کنند.

ارسال عکس ها از طریق شماره واتساپ زیر امکان پذیر است.

جلوگیری از کیست مویی بعد از عمل با لیزر

برای جلوگیری از کیست مویی چه باید کرد یا برای پیشگیری از کیست مویی از چه چیزی باید اجتناب کرد؟ تمام مواردی که در بالا به آنها اشاره شد برای پیشگیری و جلوگیری از بروز کیست مویی هستند.در این مقاله راه های پیشگیری از کیست مویی (راه های جلوگیری از کیست مویی) بیان شد. جهت جلوگیری از بازگشت کیست (جلوگیری از مو برگشتی) پس از لیزر کیست مویی سعی کنید از پزشک ماهر و متخصص برای عمل استفاده کرده و در انتخاب پزشک دقت کنید.

حتما بخوانید  دلایل بروز کیست مویی

لیزر دائمی موهای زاید نیز نقش مهمی در تمیز کردن ناحیه نشیمنگاه دارد. کلینیک زخم و لیزر نور تمامی خدمات پزشکی در شاخه لیزر درمانی را به صورت تخصصی با تجهیزات پیشرفته انجام می دهد. شما می توانید جهت رزرو نوبت و دریافت مشاوره با ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تکمیلی پیشگیری از کیست مویی
📌پیشگیری رعایت بهداشت، رفع موهای زائد، تغییر شیوه نشستن، استفاده از لباس مناسب
💎دلایل چاقی مزمن، موهای ضخیم و زمخت در بدن، لباس تنگ، افراد بین 20 تا 35، نشستن طولانی
⭐علائم تورم کیست، درد به هنگام نشتن، پوست قرمز، موهای بیرون زده از ضایعه
👤 مرکز درمان کیست مویی  کلینیک زخم
دکتر بابک ثابت
دکتر بابک ثابت

دکتر بابک ثابت متخصص جراحی عمومی - نظرات و اینستاگرام دکتر بابک ثابت - آدرس مطب و شماره تماس دکتر ثابت برای نوبت دهی - وبسایت تخصصی دکتر بابک ثابت

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم

برای اطلاع از هزینه عمل ها و مشاوره با پزشک در مورد:

1- درمان کیست مویی

2- درمان فیستول

3- درمان بواسیر

4- درمان زگیل

5- درمان میخچه

👇با شماره دکتر ثابت تماس بگیرید.👇