کلینیک زخم

عکس کیست مویی

عکس کیست مویی یا سینوس پیلونیدال به افرادی که مشکوک به بیماری هستند کمک می کند تا اطلاعات بیشتری در مورد علائم خود، کسب کنند. البته افرادی که احتمال می دهند به کیست مویی مبتلا هستند، باید برای تشخیص و درمان به پزشک متخصص مراجعه کنند. کیست مویی یا سینوس مویی نوعی بیماری دردناک در قسمت نشیمنگاه است که باعث بازگشت موهای زائد به داخل بدن و رشد آنها در ناحیه مقعد می شود. سینوس پیلونیدال امکان دارد در اثر عواملی مانند ژنتیک، چاقی، تغییرات هورمونی، استفاده از لباس های تنگ و نشستن زیاد رخ دهد و باعث اذیت شدن فرد شود.
عکس کیست مویی
آنچه در این مقاله می خوانید:

عکس کیست مویی در مراحل اولیه

کیست مویی امکان دارد در ابتدا، علائم ظاهری آشکار نداشته باشد، اما نشانه هایی مانند تورم، قرمزی، عفونت و درد در ناحیه نشیمنگاه می تواند در تشخیص کیست مویی به شما کمک کند.

در مراحل اولیه، عفونت ایجاد شده به شکل آبسه در دنبالچه قابل مشاهده است. عکس کیست مویی در مراحل اولیه (عکس واضح کیست مویی) بسیار اهمیت دارد، چرا که فرد هر چه سریع تر متوجه بیماری شده و برای درمان کیست مویی اقدام می کند.

عکس کیست مویی خفیف

برخی از افراد گمان می کنند که سینوس پیلونیدال تا زمانی که عفونت نکند، خطری ندارد و احتیاجی به درمان نیست. اما طبق تصویر کیست مویی خفیف امکان دارد، سینوس مویی در ظاهر یک سوراخ کوچک باشد، اما در زیر پوست دارای عمق باشد. به همین دلیل تا قبل از اینکه کیست مویی خفیف تبدیل به کیست مویی حاد شود، باید تحت درمان قرار گیرد.

عکس کیست مویی قبل از عمل با لیزر

در تصویر کیست مویی (تصاویر کیست مویی) قبل از عمل، می توان برگشت مو به داخل پوست و ایجاد سوراخ های ریز را مشاهده کرد. در این مرحله امکان دارد فرد علائمی مانند درد نداشته باشد و طبق عکس از کیست مویی می‌بینید که اندازه کیست کوچک است.

اگر به علائم اولیه کیست مویی بی توجهی شود، تعداد سوراخ های روی پوست بیشتر شده و طول درمان نیز بیشتر می شود. از همین رو بایستی با مشاهده علائم اولیه، برای تشخیص و لیزر درمانی به پزشک متخصص مراجعه کرد. عکس کیست مویی کمر، عکس کیست مویی زیر بغل، عکس کیست مویی در پایین کمر و عکس کیست مویی دنبالچه (عکس کیست پیلونیدال) به شما در تشخیص به موقع کیست مویی کمک می‌کند.

حتما بخوانید  علائم کیست مویی (سینوس پیلونیدال)

عکس کیست مویی بعد از عمل لیزر

روش قطعی درمان کیست مویی، جراحی است. در حال حاضر دو روش جراحی با تیغ و لیزر درمانی، برای درمان کیست مویی وجود دارد. لیزر کیست مویی مزایای زیادی به نسبت جراحی با تیغ دارد و برخلاف روش های سنتی دوران نقاهت کوتاهی خواهد داشت.

لیزر درمانی نیازی به ایجاد برش ندارد و بعد از عمل از زیبایی پوست کاسته نمی شود. در درمان کیست مویی با لیزر، از اشعه لیزر استفاده شده و محدوده کیست از داخل سوزانده می شود. بعد از عمل نیز مطابق تصویر هیچ اثری از کیست باقی نمی ماند و فرد می تواند به کارهای روزمره خود بپردازد. با مشاهده عکس مو برگشتی قبل و بعد از عمل متوجه تغییر خواهید شد.

عکس کیست مویی کودکان

کودکان به نسبت بزرگسالان کمتر دچار سینوس مویی می شوند، با این وجود در بعضی از کودکان کیست دیده خواهد شد که نیاز به درمان دارد. مطابق عکس کیست پیلونیدال، کیست مویی می تواند در خط باسن ایجاد شود و علائمی مانند تورم و قرمزی داشته باشد.

خوشبختانه اکثر کودکان با روش های بدون جراحی، درمان می شوند و نیازی به عمل ندارند، اما برای تشخیص بیماری و انجام اقدامات درمانی، کودک باید معاینه شود. پس از تشخیص بیماری، مداوای کیست شروع خواهد شد.

ارسال عکس ها از طریق شماره واتساپ زیر امکان پذیر است.

 

اطلاعات تکمیلی عکس کیست مویی
📌انواع کیست مویی کمر، کیست سر، صورت، واژن، زیربغل، دنبالچه
💎دلایل چاقی مزمن، موهای ضخیم و زمخت در بدن، لباس تنگ، افراد بین 20 تا 35، نشستن طولانی
⭐علائم تورم کیست، درد به هنگام نشتن، پوست قرمز، موهای بیرون زده از ضایعه
دکتر بابک ثابت
دکتر بابک ثابت

دکتر بابک ثابت متخصص جراحی عمومی - نظرات و اینستاگرام دکتر بابک ثابت - آدرس مطب و شماره تماس دکتر ثابت برای نوبت دهی - وبسایت تخصصی دکتر بابک ثابت

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوالی دارید؟ ما در واتساپ آنلاین هستیم

برای اطلاع از هزینه عمل ها و مشاوره با پزشک در مورد:

1- درمان کیست مویی

2- درمان فیستول

3- درمان بواسیر

4- درمان زگیل

5- درمان میخچه

👇با شماره دکتر ثابت تماس بگیرید.👇